Роман известного украинского писателя Валентина Бадрака посвящен жизни и работе великого живописца Вильгельма Котарбинского в Киеве в конце ХІХ века.
Необъяснимая способность художника предвидеть события и судьбы, полная непостижимой тайны связь с гениальным мастером кисти Михаилом Врубелем, пугающее воздействие его полотен — все это переплетается в романе с росписью Владимирского собора и Кирилловской церкви, творческой атмосферой и философией Виктора Васнецова, Михаила Нестерова, Павла Сведомского.
За их спинами — знаменитая семья неординарного, талантливого организатора Адриана Прахова и Эмилии, выдающейся женщины, портреты которой писали и которую тайно обожали лучшие художники того времени. Ангелы Котарбинского, демоны Врубеля, призрачные тени древнего Киева – все это живет на страницах одной книги, объясняя великую инициацию самого города.
«В искусстве российского модерна было два гения: Врубель и Котарбинский. Врубель был гением, который не знал, что он делает, а Котарбинский был гением, который знал, что делает». Илья Зильберштейн
Нравится?
Роман «Собор» Валентина Бадрака – це явище, за яким можна (і треба) оцінювати (і вимірювати) жанр сучасної белетризованої біографії. Адже це історія не лише головного героя – польського художника Вільгельма Котарбінського, який прибув з Риму до Києва для розпису Володимирського собору, а справжній портрет самого Києва кінця ХІХ століття. У романі подано панораму мистецького і культурного життя цього періоду, яке розгортається на тлі здійснення грандіозних проектів, історії кохання, а також драми видатних особистостей.
Тож, з одного боку, перед нами доля художника, який, вивчившись у Римі, понад тридцять років прожив у Києві, вісім з яких віддав роботі над оформленням Володимирського собору. З іншого боку, це професійний аналіз тогочасної ситуації не лише в Російській імперії, а й в мистецтві. Герой роману зовсім по-іншому, ніж офіційна думка, оцінює життя у мистецьких і політичних колах. Також нам нагадують, як за тогочасними соціальними змінами – не на кращими для українського життя! – криється бажання імперської думки піднести Київ саме як місто виключно російської культури, долучивши його до решти центрів духовної спадщини у Російській імперії. Так, один з героїв роману недаремно нагадує, що після відкриття Володимирського собору всі побачать, що це лише на перший погляд Київ менш масштабний, ніж Одеса чи Харків, натомість у ньому закладена така духовна міць, яка й не снилася Москві та Петербургу. І це, згадаємо, після активної дії у згаданий період сумнозвісного Емського указу і Валуєвського циркуляру з їх витісненням українства, української мови і українського друку зі культурної сфери.
Саме з такого ракурсу оцінює головний герой «Собору» тодішню ситуацію в Російській імперії, адже українська трагедія нагадує йому ситуацію в рідній Польщі. Також ми бачимо його очима і Володимирський собор і Кирилівську церкву, дізнаємося про життя колег-художників Михайла Врубеля, Віктора Васнєцова, Михайла Нестерова, Павла Свєдомського та інших, оцінюємо унікальну роль керівника розписом собору видатного Адріана Прахова і його дружини Емілії, в яку були закохані й портрети якої писали кращі мистці того часу.
Масштабний, історико-філософський і соціально-психологічний «Собор» Валентина Бадрака – це, без перебільшення, краще, що виходило у нас останнім часом про мистецтво і мистців з біографічних творів. Його головний герой – загадковий і містичний Вільгельм Котарбінський – а також контекст, в якому народжувалися його твори, зображені напрочуд фахово, майстерно, з урахуванням усіх непростих нюансів, які супроводжували життя художника у згаданий період творчості.
Нравится?
Роман «Собор» Валентина Бадрака – це явище, за яким можна (і треба) оцінювати (і вимірювати) жанр сучасної белетризованої біографії. Адже це історія не лише головного героя – польського художника Вільгельма Котарбінського, який прибув з Риму до Києва для розпису Володимирського собору, а справжній портрет самого Києва кінця ХІХ століття. У романі подано панораму мистецького і культурного життя цього періоду, яке розгортається на тлі здійснення грандіозних проектів, історії кохання, а також драми видатних особистостей.
Тож, з одного боку, перед нами доля художника, який, вивчившись у Римі, понад тридцять років прожив у Києві, вісім з яких віддав роботі над оформленням Володимирського собору. З іншого боку, це професійний аналіз тогочасної ситуації не лише в Російській імперії, а й в мистецтві. Герой роману зовсім по-іншому, ніж офіційна думка, оцінює життя у мистецьких і політичних колах. Також нам нагадують, як за тогочасними соціальними змінами – не на кращими для українського життя! – криється бажання імперської думки піднести Київ саме як місто виключно російської культури, долучивши його до решти центрів духовної спадщини у Російській імперії. Так, один з героїв роману недаремно нагадує, що після відкриття Володимирського собору всі побачать, що це лише на перший погляд Київ менш масштабний, ніж Одеса чи Харків, натомість у ньому закладена така духовна міць, яка й не снилася Москві та Петербургу. І це, згадаємо, після активної дії у згаданий період сумнозвісного Емського указу і Валуєвського циркуляру з їх витісненням українства, української мови і українського друку зі культурної сфери.
Саме з такого ракурсу оцінює головний герой «Собору» тодішню ситуацію в Російській імперії, адже українська трагедія нагадує йому ситуацію в рідній Польщі. Також ми бачимо його очима і Володимирський собор і Кирилівську церкву, дізнаємося про життя колег-художників Михайла Врубеля, Віктора Васнєцова, Михайла Нестерова, Павла Свєдомського та інших, оцінюємо унікальну роль керівника розписом собору видатного Адріана Прахова і його дружини Емілії, в яку були закохані й портрети якої писали кращі мистці того часу.
Масштабний, історико-філософський і соціально-психологічний «Собор» Валентина Бадрака – це, без перебільшення, краще, що виходило у нас останнім часом про мистецтво і мистців з біографічних творів. Його головний герой – загадковий і містичний Вільгельм Котарбінський – а також контекст, в якому народжувалися його твори, зображені напрочуд фахово, майстерно, з урахуванням усіх непростих нюансів, які супроводжували життя художника у згаданий період творчості.
Доставимо Ваше замовлення в будь-яке місто України. Способи доставки: кур'єром, Нова Пошта, Укрпошта, Justin. Всі замовлення пакуються супернадійно та застраховані.
GRENKA – інтернет магазин розваг. Ми менше, тому більш старанні :). Індивідуальний підхід і прямий зв'язок з директором.
Оплата замовлення будь-яким зручним для Вас способом наш обов'язок. Приват24, карта будь-якого банку світу, готівка банківський переказ або післяплата.
Ваш город: Киев
Обратный звонок
В корзине пусто,
пора покупать :)